søndag 11. august 2013

Altanen!


Heisann!

Ja nå er det jaggu lenge siden sist! Jeg har rett og slett hatt sommerferie fra alt som heter data!

I morgen er det jobb igjen etter tre innholdsrike ferieuker. Jeg har hatt sikkelig ferie, og ikke tenkt på jobb i det hele tatt.

Vi har vært på ferie i Europa sammen med mine foreldre, Odd Einar sine foreldre, min søster med familie, og broren til Odd Einar.

Vi har faktisk vært i åtte forskjellige land! Heldigvis har vi tatt en haug med bilder, og fått godt dokumentert med videokameraet, hvis vi ikke hadde gjort det, hadde jeg nok glemt halvparten av det vi har opplevd. Jeg, Odd Einar og ungene reiste med fly fra Kristiansand til München i Tyskland, vi mellomlandet i Nederland (Kanskje litt juks å si at ett av de åtte landene er Nederland, når vi bare var noen få timer på Chiphol flyplassen i Amsterdam.)

I München møtte vi mine foreldre og Laila med familie. Vi hadde forhåndsbestilt to biler som vi skulle leie i to uker. Så kjørte vi gjennom Østerrike og Slovenia, og til Ungarn hvor vi møtte foreldrene og broren til Odd Einar på Vingården som foreldrene hans er i medeier i.

Her var vi i en uke og bare koste oss i bassenget, og på små utflukter, temperaturen lå på 35-40 grader. En av dagene dro vi på dagstur over grensen til Serbia, bare en kort kjøretur så var vi en fin by som het Subotica i Serbia, billig og fintJ.

Når vi kjørte tilbake til München, kjørte vi gjennom Kroatia, Italia og Østerrike.

Jeg blir nok å legge ut noen bilder etter hvert.

 

I dag vil jeg legge ut noen bilder av den flotte altanen som sto ferdig i vår.

Odd Einar og Terje er jo bare fantastisk flinke! Fra Odd Einar begynte å bygge den til den sto ferdig, gikk det bare tre uker, og det var bare på kveldstid han holdt på.









Denne har vi fått brukt mye i sommer, vi har hatt sommer slik den skal være! sol sol og atter sol!


                                                                                                                            Klimaflyktning

2 kommentarer:

  1. Palmen og alle de andre plantene lever som bare det, de har fått godt stell av naboen:)

    SvarSlett