lørdag 9. februar 2013

IKEA kommode med nytt ansikt

Odd Einar holder på for tiden å gjøre ferdig Lykke sitt soverom. Nå er det faktisk bare gulv og lister igjen, og det elektriske som jeg tar meg av.
Jeg har pusset opp en kommode fra IKEA, som vi kjøpte for mange år siden. Jeg har "stylet" den litt, gjort den litt jentete:)


Det første jeg gjorde var å vaske over den med salmiakkvann, deretter rubbet jeg den med fint sandpapir, dette for å skaffe go heft for malingen. Det var ett par stygge hakk i den og, disse sparklet og pusset jeg. Så var det klart for maling, tre forskjellige farger, tre stykk malekoster og tre stykk malebrett (brukte slike tynne gjennomsiktige engangsbrett som man  legger oppi malebrettet)

Så malte jeg ett strøk hver kveld når ungene hadde lagt seg, tre kvelder på rad. Og her ser dere reultatet:

En skikkelig jente kommode til Lykke



Fargekodene er Lady Sense 3302 Lille prinsesse, 3115 Tryllestøv/Trolldamm og 3114 Rosebladd

Gleder meg til å plassere den inn på det nye rommet, og legge alt tøyet til Lykke oppi.


Klimaflyktning    

2 kommentarer: