onsdag 4. september 2013

Eplejuice fra hagen

Igår laga vi igjen eplejuice. Vi hamstrer! Vi er vel oppe i 7 liter nå, ikke det helt store, men det tar plass i fryseboksen! Vi skal nok lage noen liter til. Det er sykt mye epler på begge epletrærne. Vi har ett med røde epler og ett med grønne epler. Det er det med de røde eplene som er modne nå. Det detter fine store røde epler på bakken hver dag som vi plukker og samler i bærenett.  Vi har lånt en juicemaskin av svigermor som vi bruker. Den er genial! Vi putter hele eplet med stilk, skrott og skall oppi kverna (skjærer bort, hvis det er stygge flekker) og så blir det juice:)
(juicen må siles noen ganger)

Her er kjøkkenvasken full av epler.

Juicemaskin fra Philips.

 
Tada! Nydelig god og søt eplejuice fra hagen:)
 
Klimaflyktning           

10 kommentarer:

  1. Mmmm, den saften så jo utrolig nydelig ut. Jeg ønsker meg epletrær i hagen, men det er kun et plommetre som står her. Ikke den helt store avlingen i år, men litt plommesaft skal det ihvertfall bli :-)

    Ha en herlig helg!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  2. Mmmm, den saften så jo utrolig nydelig ut. Jeg ønsker meg epletrær i hagen, men det er kun et plommetre som står her. Ikke den helt store avlingen i år, men litt plommesaft skal det ihvertfall bli :-)

    Ha en herlig helg!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  3. Så smart å lage saft på denne måten:-):-) Kjekt å lage slikt selv:-)
    Veldig kos du fant bloggen min og at du la igjen igjen en oppmuntrende kommentar ♡
    Koselig blogg du har :-)
    Klem Bente

    SvarSlett
  4. så du trenger ikke sukker eller noe i ?

    SvarSlett
  5. Å så utrolig deilig! Også så sunt!!

    SvarSlett
  6. Så godt det såg ut,og fristande...eg har to små epletre i hagen,og trur jammen eg skal prøva meg på litt jus :)
    Takk for kommentar forresten!
    Ha ei flott veka :)

    SvarSlett
  7. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min=:0) God ide å lage juice av alle eplene. Tar det lang tid? Burde gjøre det jeg også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det tar ikke så lang tid, men vu har jo juicemaskin. Tar litt tid å rydde opp alt etterpå.

      Slett
  8. Så utrolig godt ut!!! Veldig fint bilde , vasken med epler i!

    SvarSlett