søndag 1. september 2013

Tripp trapp i ny drakt


Jeg har lenge hatt lyst til å male tripp trapp stolene til ungene. Den ene har Odd Einar hatt da han var barn,og de to andre har vi kjøpt på Finn.no. Jeg har spekulert og grublet og spekulert enda mere på hvilken farge jeg skulle velge, da jeg til slutt innså at jeg ikke kom til å bli enig med meg selv, valgte jeg en farge som jeg hadde stående. Lady Retroblå, halvblank interiørmaling.
Man må alltid huske på når man skal male noe, å være nøye med renggjøring av det som skal males.
Jeg vasket stolene med Jotun Pingo kraftvask, og spylte dem med hageslangen. Siden stolene var såpass slitte, så trengte jeg ikke å rubbe dem med sandpapir først.
Deretter grunnet jeg dem med Jotun heftegrunn, dette for at malingen skal sitte godt og ikke dette av i flak. Alt jeg trengte hadde vi i kjelleren, til og med malekosten!


Jeg malte ett strøk med grunning, og tre strøk med maling.


Her ser dere før og etter bilde.





 
Klimaflyktning         

2 kommentarer: